dimecres, 29 d’abril del 2020

CONTES AMB LA GLÒRIA Ballar amb els núvols de Vanina Starkoff



Ballar amb els núvols de Vanina Starkoff

Tots els matins sortia de casa meva a observar els núvols. El meu somni era ballar amb elles algun dia. La meva mare deia que m'oblidés d'aquesta idea, que només els ocells aconseguien tocar-les. Però jo insistia ...

A través del somni d’una nena que anhela poder ballar amb els núvols, aquest llibre reflexiona sobre la importància de l’intercanvi cultural i el respecte entre persones de diferents procedències. A cada pàgina hi trobem la presència del folklore llatinoamericà mentre se’ns explica la història d’un poble que va creixent, amb nous habitants que hi construeixen les seves llars i comparteixen experiències.

Des del punt de vista artístic, Ballar amb els núvols és un àlbum d’estil naïf i ètnic, amb il·lustracions lluminoses, exòtiques i plenes de color. El text, amb frases breus i descriptives, té una estructura acumulativa: la comunitat s’enriqueix amb els costums, les músiques i les aromes de cada veí nou que arriba.

Multiculturalitat, convivència i tolerància són conceptes presents en aquesta obra que va quedar finalista del III Premi Internacional Compostela d’Àlbum Il·lustrat 2010. Un llibre que convida als lectors a no deixar mai de perseguir els seus somnis, tal com fa la protagonista.