dimecres, 22 de març del 2023

LES RECOMANACIONS DE L’EVA Las madres de Carmen Mola

Autor/a: Carmen Mola

Editorial: Alfaguara

Any de la primera edició: 2022

Llengua original: Espanyol

Gènere: Novel·la negra

Número de pàgines: 464

Crec que amb aquest llibre Carmen Mola torna als inicis. Després de l’impàs de “La bestia”, que no em va agradar, es recuperen els personatges i l’estil que em va fer patir tant amb els anteriors libres de la saga de “La novia gitana”.

És un llibre ple de tensió que he gaudit des del començament. Assassinats brutals, situacions límit i traumes que s’han de tractar. Tots aquests aspectes, i uns personatges que no deixen indiferent, fan una barreja molt interessant.

M’ha agradat poder seguir l’evolució dels personatges que ja coneixia. Han guanyat en complexitat, pel seu estil de vida i, com us he dit, pels traumes que arrosseguen.

Aquest últim lliurament m’ha servit per reconciliar-me amb l’”autora” després del desengany que em vaig emportar quan vaig conèixer la seva identitat (Antonio Mercero, Jorge Díaz i Agustín Martínez), perquè m’ha retornat les sensacions que vaig tenir al llegir el primer llibre.

Heu llegit algun dels llibres de Carmen Mola? Els heu gaudit o no són per vosaltres?

Sinopsis:

La inspectora Elena Blanco atraviesa el depósito de la Grúa Municipal Mediodía II de Madrid hasta llegar a una vieja furgoneta que expele un olor putrefacto. Dentro está el cadáver de un hombre con un burdo costurón que asciende del pubis al abdomen. Los primeros resultados de la autopsia aclaran que a este toxicómano le arrancaron algunos órganos y en su lugar colocaron un feto. Los análisis de ADN revelan que se trata de su hijo biológico. A los pocos días, aparece en la zona portuaria de A Coruña el cuerpo de un asesor fiscal que ha sido asesinado con el mismo modus operandi. ¿Qué relación existe entre ambas víctimas? ¿Y dónde están las madres de los bebés? Se abre así la investigación del nuevo y perturbador caso de la Brigada de Análisis de Casos. Mientras la relación entre Elena y Zárate se hace cada vez más complicada, todos los indicios los acercarán a una misteriosa organización a la que nadie parece poder acercarse sin morir.

Si voleu seguir els comentaris de l'Eva sobre els llibres que llegeix ho podeu fer al seu bloc:

https://avegadesllegeixo.blogspot.com/

I per Instagram a:

@emazab

@avegadesllegeixo