divendres, 16 d’abril del 2021

LES RECOMANACIONS DE L’EVA El silencio de la ciudad blanca d’Eva García Sáenz de Urturi

 Autora: Eva García Sáenz de Urturi (Vitoria, 1972)

Editorial: Planeta

Any de la primera edició: 2016

Llengua original: Castellà

Gènere: Thriller

Nombre de pàgines: 448

He dit per activa i per passiva que no volia llegir més sagues perquè em prenen molt temps, però no hi ha res millor que et vegis abocada (per les raons que siguin) a llegir-ne una que t'enganxa molt i molt i t'hagis de menjar amb patates allò que has dit. I això és el que m'ha passat amb la Trilogia de la Ciutat Blanca.

A punt d'acabar ja el tercer llibre us porto la ressenya del primer. Em va cridar l'atenc
ió perquè transcorre a la ciutat de Vitòria bàsicament i allà vaig viure una curta temporada amb la meva família.

La història d'aquest primer llibre està ben presentada i explicada, amb uns personatges molt ben perfilats i que són complementaris els uns dels altres. La trama, que explica la persecució d'un assassí en sèrie que reapareix després de molts anys, té un ritme molt vigorós i molts girs. M'ha semblat molt interessant perquè barreja passat i present i, pel tipus d'assassinats que es produeixen, ens explica algunes coses de la mitologia d'Euskadi.

M'ha agradat molt l'ambientació que aconsegueix l'autora, les descripcions que fa de la ciutat de Vitòria han fet que m'hagin entrat ganes de tornar-hi i passejar-me pels escenaris del llibre. És un bon homenatge a la seva ciutat.

L'estil de l'Eva em recorda al de María Oruña (Saga de Port Amagat), també es nota que coneix el tema i que està molt ben documentada, i així, és un plaer llegir novel·les.

Us el recomano molt per tot el que us he comentat i, també, per la seva banda sonora. Hi ha dues cançons que marquen la lectura, però no dues cançons qualsevol, sinó dues icones i que a mi m'agraden mil, Lau teilatu de Itoiz i Abrazado a la tristeza de Extrechinato y tú.

Coneixeu aquestes dues cançons? Us agraden?

Lau teilatu (Itoiz)

Abrazado a la tristeza (Extrechinato y tú)

Si voleu seguir els comentaris de l'Eva sobre els llibres que llegeix ho podeu fer al seu bloc:

https://avegadesllegeixo.blogspot.com/

I per Instagram a:

@emazab

@avegadesllegeixo