dimecres, 22 d’abril del 2026

EXPOSICIÓ La memòria del treball a la Noguera

Del 22 d'abril al 17 de juliol de 2026
Àrea Activitats Biblioteca

L’Arxiu Comarcal ha organitzat una exposició de fotografies antigues de la Noguera que mostren formes de treball anteriors a la mecanització del món rural.

A través de les imatges, es fa un recorregut visual per diferents feines de pagès, oficis i tasques quotidianes que es realitzaven antigament als nostres pobles, abans de l’aparició dels tractors, els automòbils i els electrodomèstics.

Les fotografies ens mostren un temps en què bona part del treball s’havia d’efectuar amb la força del cos, dels braços i l’ajuda dels animals, gairebé imprescindibles; així mateix, els desplaçaments eren llargs i costosos, per això calia dinar al tros i aprofitar totes les hores de llum que tenia el dia; a més a més, la subsistència de la llar depenia en gran mesura de l’autoconsum i allò que es produïa a cada casa s'havia de conservar per a passar tot l’any.