dimecres, 15 de febrer del 2023

LES RECOMANACIONS DE L’EVA Reunió de Natasha Brown

 Autora: Natasha Brown (Badalona, 1982) 

Editorial: L'Altra

Any de la primera edició: 2022

Llengua original: Anglès

Traducció: Maria-Arboç Terrades

Gènere: Novel·la contemporània

Número de pàgines: 120

No tenia clar si fer la ressenya d'aquest llibre o no fer-la (en tinc moltes de pendents), però al final m'he decidit perquè, tot i que no m'hagi entusiasmat, li vull donar un cert valor.

És una clara denúncia a la discriminació i el racisme a Europa. Ens explica les dificultats que té la protagonista, una noia, jove, negra i de classe treballadora, per introduir-se a la societat britànica i ens parla, també, del món laboral dirigit bàsicament per homes, de la competitivitat que existeix i que, vulguem o no, ens afecta; de xenofòbia i de racisme social.

La meva falta d'entusiasme al llegir-lo és per la manca de profunditat que he trobat al parlar de tots aquests temes. He tingut la sensació de llegir un recull de fets però sense un anàlisi per part de l'autora. Entenc que deixa via lliure perquè traguem les nostres conclusions, però en aquest cas, les meves ja les tinc clares i m'hauria agradat conèixer el seu punt de vista.

Em sap greu que la meva opinió no sigui positiva del tot perquè havia llegit que era un llibre imprescindible, però a mi no m'ho ha semblat.

Les persones que l'heu llegit, què en penseu?

Sinopsi:

Sigues amable encara que l’ambient et sigui hostil. Ves a la universitat, educa’t, fes una carrera professional profitosa. Compra’t un pis, compra obres d’art, compra alguna mena de felicitat. Però, sobretot, abaixa el cap. Estigues calladeta. I tira endavant.

La narradora d’aquesta història, una dona negra britànica i d’origen humil, ha aconseguit a còpia d’esforç i sacrificis que li ofereixin un alt càrrec en un banc d’inversions. La seva parella, un home blanc i ric, l’ha convidat a una festa a la casa de camp dels seus pares amb l’esperança que la reunió l’acabarà de fer acceptable per a la família. Però les peces no sempre encaixen, i justament ara, que sembla que ho té tot a l’abast, tot comença a ensorrar-se al seu voltant.

Aquesta és una història sobre moltes altres històries —històries de raça i de classe, de seguretat i de llibertat, de vencedors i vençuts. Però és abans que res la història d’una dona que gosa agafar el control del seu propi destí, fins i tot posant la seva vida en joc. Reunió és una primera novel·la impressionant, sòlida i intel·ligent, escrita amb un estil torrencial poderosíssim i una precisió poc habitual.

Si voleu seguir els comentaris de l'Eva sobre els llibres que llegeix ho podeu fer al seu bloc:

https://avegadesllegeixo.blogspot.com/

I per Instagram a:

@emazab

@avegadesllegeixo