divendres, 7 de maig del 2021

LES RECOMANACIONS DE L’EVA Pan de limón con semillas de amapola de Cristina Campos

Autora: Cristina Campos (Barcelona, 1975)

Editorial: Planeta

Any de la primera edició: 2016

Llengua original:Castellà

Gènere: Ficció contemporània

Nombre de pàgines: 416

A vegades escullo els llibres per la sinopsi, a vegades per la portada, a vegades per l’autor o autora, a vegades pel títol, a vegades perquè sí. Aquest va ser escollit pel títol, després també em va enamorar la portada i al final em vaig deixar portar per la història.

El llibre parla de dues germanes que, després d’uns anys de separació es retroben arran de rebre una herència d’una desconeguda. D’aquestes dues germanes em quedo amb la Marina, per la vida que porta i per les seves reflexions. L’Anna és més neutra i, personalment, no m’ha aportat gran cosa.

Aquesta és una novel·la de retrobaments, de tornar a començar, de secrets familiars i d’amistat, on secundàriament es tracten altres temes com la cooperació, les adopcions, etc.

Els personatges, bàsicament femenins, estan ben definits i arribes a endinsar-te en els seus sentiments. També s’ha posat molta cura en l’ambientació, les descripcions són tan detallades que entren ganes d’anar a comprar pa a Valdemossa.

L’autora, amb una prosa molt senzilla i plena de sensibilitat, introdueix cada capítol amb una recepta diferent de pa. Us deixo una foto què dóna títol al llibre per si us animeu a fer-la ;)

En general és una història bonica, que remou sentiments i que fa plantejaments interessants i que us recomano si us agraden les històries d’aixxxxx....

Soleu escollir els llibres pel seu títol? Jo sí, moltes vegades i normalment amb encert!

Si voleu seguir els comentaris de l'Eva sobre els llibres que llegeix ho podeu fer al seu bloc:

https://avegadesllegeixo.blogspot.com/

I per Instagram a:

@emazab

@avegadesllegeixo